fredag 8 maj 2015

Rollbeskrivning


Mitt namn är Natalie Omnibus jag är 31 år. Jag älskar att läsa böcker eftersom jag får en paus från livet och får vara med om någon annans liv. Jag har gått i skolan 6 år men egentligen går man i skolan i 7 år, men eftersom jag bodde hemma och hade 3 yngre syskon fick jag sluta tidigare med skolan för att hjälpa till hemma och försörja familjen. Jag bor fortfarande hemma hos mina föräldrar ute på en gård 5 mil från huvudstaden i Stalomien. Ett problem med allt är att jag fått reda på att jag är gravid i 3 månaden pappan är okänd då han hade täckt ansikte. Min familj vet inget eftersom att de inte kommer acceptera en person till i familjen då vi knappt har råd att försörja 6 stycken personer. Även att jag har haft sex utan att vara gift kommer inte heller finnas rätt i deras ögon. Fast jag var ute sent på natten när det hände. Men egentligen får inte kvinnor ens vara ute efter 8 i det här landet. Jag får helt enkelt skylla mig själv. Allt jag gör i min familj blir fel om jag råkat kläcka ett ägg när jag plockade de hos hönorna då var det en smäll på käften direkt av mamma. Pappa är inte mycket bättre han heller han har aldrig rört ett finger för mig eller ens pratat med mig. Han har suttit inne ett flertal gånger vilket fått familjen förstörd mamma gråter ungefär 24 timmar om dygnet och det betyder att jag ska göra allt arbete hemma. Att pappa sitter inne är inte pågrund av han själv enligt min familj utan skulden ligger på mig. Mina 2 syskon Salo och Risala de är och har alltid varit riktigt dryga mot mig de har aldrig gillat mig och därför har de alltid fryst ut mig från familjen. Mitt ena syskon däremot som är 24 och heter Fredric han är den ända som stöttat mig och betyder väldigt mycket för mig. Men tyvärr måste man lämna det man älskar för att bli av med det man hatar. Ja, jag tänker lämna Stalomien med mitt barn och skaffa ett bättre liv. Åka till ett fint land skaffa en bra utbildning och bli läkare det jag alltd drömt om. Jag är trött på slagen, sveken, och orättvisorna i Stalomien. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar